رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:د: با توجه به درگیری کشورهای خلیج فارس و همسایه ایران و تعداد قابل توجه شهروندان جهرمی که در این کشورها ساکن و یا با شهرهای جنوبی و مجاور در مراوده هستند، احتمال بروز و شیوع بیماری در سطح شهرستان جهرم دور از ذهن نیست.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 23 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان با بیان اینکه شیوع بیماری در مدت زمان کمی می‌تواند به اشغال تخت‌های بیمارستانی و بالا رفتن آمار مرگ و میر منجر شود، افزود: این تصور که افراد فکر می‌کنند اومیکرون سویه خفیفی است اشتباه است. این ویروس به دلیل قابلیت سرایت بالایی که دارد افراد بیشتری را مبتلا می کند و در صورت رعایت نکردن در مدت زمان کوتاهی می تواند موج بعدی کرونا را ایجاد کند و یک باره ما را با افزایش آمار بستری و در نتیجه اشغال تخت‌های بیمارستانی مواجه کند.

وی بیان کرد: با توجه به درگیری کشورهای خلیج فارس و همسایه ایران و تعداد قابل توجه شهروندان جهرمی که در این کشورها ساکن و یا با شهرهای جنوبی و مجاور در مراوده هستند، احتمال بروز و شیوع بیماری در سطح شهرستان جهرم دور از ذهن نیست.

وی گفت: شهرستان جهرم در ایام بحران کرونا به تمام موج های سهمگین کرونا مبتلا شده و متأسفانه طی این مدت تعداد زیادی از همشهریان درگیر این بیماری شدند و تعداد زیادی از خانواده‌ها عزیزان خود را با ابتلای به این بیماری از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: هرچند این دانشگاه از دو روز گذشته در حال آماده‌باش است و تمهیدات مقابله‌ای را اندیشیده و موارد پیشگیرانه را رصد کرده است، اما در حقیقت خود مردم و رفتارهای پیشگیرانه آن‌ها کمک‌کننده نهایی است و شکل بروز جهش‌های ویروس را ترسیم می‌کند.

رحمانیان بر اهمیت واکسیناسیون عمومی به عنوان تنها سد دفاعی در مقابل سویه جدید تاکید کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سالی که از زمان تزریق واکسن نوبت دوم آن ها ۳ ماه گذشته است برای دریافت واکسن نوبت سوم اقدام عاجل کنند تا دوره های واکسیناسیون آن‌ها تکمیل و ایمنی لازم در بدن شان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: علی‌رغم اثرگذاری واکسن‌ها در کاهش بستری و فوتی‌ها، نباید تصور کرد که واکسن به تنهایی از سرایت بیماری جلوگیری می کند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در کنار تزریق واکسن اعمال شود.

رحمانیان درباره آمار شهروندانی که تاکنون واکسینه نشده اند ابراز نگرانی و ابراز کرد: ویروس جدید با ساختاری جدید همه سنین به خصوص افراد پر خطر را تهدید می‌کند بنابراین اکیدا توصیه می‌شود بیماران خاص، سالمندان و جوانان ضمن انجام واکسیناسیون به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کنند ‌و در تجمعات و مهمانی‌ها حاضر نشوند.

وی با اشاره به اینکه این ویروس افراد جوان و نوجوان را به شدت درگیر می‌کند گفت: تاکنون ۸۳ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال جهرم و خفر واکسینه شده‌اند و بقیه به شدت در معرض خطر هستند، بنابراین هرچه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، اومیکرون ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار